Τετάρτη 20 Μαΐου 2009

ΠΕΤΡΟΣ ΔΟΥΚΑΣ ΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ ΠΙΣΤΟΣ ΥΠΗΡΕΤΗΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΤΑΞΗΣ.


ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΛΕΕΙ ,ΠΟΙΟΣ ΤΑ ΛΕΕΙ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΤΑ ΛΕΕΙ।

(ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΚΑΝΑΝΕ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΥΠΟΧΕΙΡΙΟ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ,ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΟΝ ΦΟΡΤΩΣΑΝ ΜΕ ΔΑΝΕΙΑ ΑΥΤΟΙ ΘΑ ΤΟΝ ΠΡΟΦΥΛΑΞΟΥΝ).

ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΤΩΝ "ΚΑΤΑΚΤΗΤΩΝ".

Τι πρέπει να γίνει για την Ελλάδα του αύριο...
Tου Πέτρου Δούκα*Βουλευτή ΑττικήςΒρισκόμαστε στο μέσο μιας πολύ εκτεταμένης και βαθιάς παγκόσμιας οικονομικής κρίσης। Ή μάλλον, για πρώτη φορά, στο μέσο πολλών κρίσεων: Οικονομικής, πιστωτικής, χρηματιστηριακής, κρίσης στο περιβάλλον, στο νερό και τους υδάτινους πόρους, στις τιμές των τροφίμων, κρίσης στην ενέργεια, κρίσης εμπιστοσύνης, κρίσης ψυχολογίας.Αλλά και κρίσης αξιών. Μας δίνει ικανοποίηση η συνεχής αύξηση της κατανάλωσης και όχι η αρετή, η οικογένεια, οι καλοί φίλοι, η καλή παρέα, η δημιουργία, η γνώση, η αλληλεγγύη, η προσφορά.Έχουμε εθισθεί στο να ζούμε πιο άνετα από αυτό παράγουμε. Να ζούμε με δανεικά. Και θα σας πω λίγο παρακάτω πόσα έχουμε φθάσει να χρωστάμε.Έχουμε εθισθεί στο να απαιτούμε πράγματα που είναι πέρα από την προσπάθεια που καταβάλλουμε σαν σύνολο.Γιατί σε ατομική βάση πολλοί απολαμβάνουν, δυστυχώς, πολύ λιγότερα από αυτά που προσφέρουν.Δεν σας έκανε εντύπωση, δεν σας φάνηκε περίεργο, που από τους 41 καλλιτέχνες και συγκροτήματα που πήραν μέρος στο συμπαθητικό πανηγυράκι της Eurovision, μόνο ο Έλληνας εκπρόσωπος, ο Σάκης Ρουβάς, θεώρησε υποχρεωμένος να ζητήσει από όλους μας συγνώμη που δεν νίκησε.Είχαμε καλλιεργήσει προσδοκίες για πρωτιά, έτσι από απαιτητικότητα, χωρίς να αντιλαμβανόμαστε πως οι διαγωνισμοί και μάλιστα σε θέματα τέχνης που δεν έχουν αντικειμενικά και επιστημονικά κριτήρια βαθμολόγησης δεν υπάρχει βεβαιότητα.Έλεγε ο μεγάλος φιλόσοφος της Αριστεράς, ο Κορνήλιος Καστοριάδης, πως σε κάθε πολίτευμα μπορεί να ρίξεις τις ευθύνες στους άρχοντες: στον βασιλιά, στην χούντα, στον τύραννο, στους ολιγάρχες. Αλλά στην δημοκρατία, λέει, όλοι είναι συνολικά υπεύθυνοι. Και οι κυβερνώντες, και αυτοί που τους επέλεξαν.Και όπως δίδασκε ο Πλάτωνας και ο Αριστοτέλης, τους ηγέτες τους ψάνεις εσύ να τους βρείς, ανάμεσα στους άξιους και...τους χορτάτους. Δεν περιμένεις να σου κτυπήσουν αυτοί την πόρτα, γιατί συνήθως αυτοί που θα σου την κτυπήσουν είναι μετριότητες, καπάτσοι που άλλα έχουν στο μυαλό τους και όχι το κοινό καλό.ΕΠΑΝΕΡΧΟΜΑΙ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ.Τα πράγματα θα καλυτερέψουν πολύ πιο σύντομα από ό,τι προβλέπουν οι διεθνείς αναλυτές, συμπεριλαμβανομένων και του κυρίου Κrugman.Ήδη οι αγορές έχουν αντιδράσει θετικά στα σχέδια οικονομικής ανόρθωσης του προέδρoυ Obama. (Και τα χρηματιστήρια και οι αγορές χρήματος και ομολόγων και οι διάφορες μετρήσεις για την αισιοδοξία και την εμπιστοσύνη του κόσμου και των επενδυτών. Μόλις πρόσφατα, η τράπεζα HSBC άντλησε $18 δισ.)Και γιατί είμαι αισιόδοξος; Κατ΄αρχήν γιατί η κρίση ήταν τόσο έντονη που ξεκαθάρισε πολλά πράγματα, πολύ γρήγορα.Κάθε κρίση είναι ένα νέο ανακάτεμα των πραγμάτων. Η δημιουργία νέας ισορροπίας. Έγραφε ο μεγαλος οικονομολόγος Joseph Schumpeter πως η οικονομία περνάει φάσεις «δημιουργικής καταστροφής». Αυτό δηλαδή που χαλάει «ξαμολάει» -να το πω έτσι- τα συστατικά που δημιουργούν το νέο.Αυτή όμως η ιδέα της δημιουργικής καταστροφής είναι καθαρά αρχαιοελληνική.Ο Πλάτωνας γράφει πως υπήρχε πριν απ΄όλους τους θεούς, ένας άλλος δημιουργός, μια κινητήρια δύναμη που είπε στους θεούς –τον Ουρανό, τη Γή, τον Ωκεανό, τον Φόρκυ, τον Κρόνο, την Ρέα- «επειδή γεννηθήκατε δεν είστε ούτε αθάνατοι, ούτε άφθαρτοι, ούτε αιώνιοι.» Και πριν από αυτόν ο Εμπεδοκλής: «από τα πολλά δημιουργείται το ένα, και αυτό το ένα διασπάται και γίνονται πάλι πολλά. Το μόνο που μένει σταθερό είναι αυτή η εναλλαγή».Και ο Δημόκριτος «μηδέν εκ του μη όντος γίνεσθαι μηδέ εις το μη ον φθείρεσθαι». Και ο Αναξίμανδρος «όλα αποσυντίθενται σε αυτά από τα οποία προήλθαν.»`Λοιπόν, υπάρχει μια τάση αυτοδιόρθωσης. Επειδή όμως δεν υπάρχει υπομονή για να περιμένει κανείς να διορθωθούνε τα πράγματα από μόνα τους, παρεμβαίνουν οι κυβερνήσεις με «πακέτα μέτρων».Μέτρα στήριξης των τραπεζών γιατί αν βουλίαξουν οι τράπεζες οι επιπτώσεις στην οικονομία είναι πολλαπλασιαστικές, μέτρα στήριξης των αγροτών, των μικρομεσαίων, της στεγαστικλής πίστης, κλπ.Είπαμε πως με τα μέτρα αυτά και μετην αυτοδιόρθωση του συστήματος, τα πράγματα έχουν κάπως σταθεροποιηθεί.Και στην Ελλάδα; Μπορούμε να ξεπεράσουμε την κρίση; Ναι, αλλά πρέπει να αλλάξουμε κάποια πράγματα. Πρέπει να ενεργοποιήσουμε τις δυνάμεις μας, να διδαχθούμε από τα λάθη μας, να πιστέψουμε στους εαυτούς μας. Να μην χαλαρώσουμε την προσπάθεια. Πρέπει να εργασθούμε όλοι μαζί για κοινούς στόχους. Και κάτι άλλο.Να μην συμβιβαζόμαστε με τη μετριότητα. Την αναξιοκρατία. Πολικός αστέρας πρέπει να είναι η αξιοκρατία (οι πιο άξιοι θα βοηθήσουν όλους μας να προχωρήσουμε μπροστά, οι λιγότερο άξιοι μας κρατάνε όλους πίσω), ο ανοικτός ανταγωνισμός, η συνεχής αξιολόγηση και μέτρηση της απόδοσης (ώστε να μην ανταμείβεται η μετριότητα και η μη προσφορά), η δυνατότητα επιλογών (και όχι η μονολιθικότητα), η ατομική πρωτοβουλία, η δημιουργικότητα, η επιχειρηματικότητα, οι σαφείς και όχι αφύσικοι και αόριστοι κανόνες του παιχνιδιού, ο σεβασμός της περιουσίας των άλλων, ο σεβασμός του δικαιώματος των απρόσκοπτων μεταφορών, η αναγνώριση πως το μεγαλύτερο κεφάλαιο είναι η γνώση και η αξιοπιστία.Και εμείς οι πολιτικοί, ο πολιτικός κόσμος δεν λειτουργεί όπως θάπρεπε. Οξύτητα στις αντιπαραθέσεις, καταγγελίες που δεν βασίζονται σε πραγματικά και ουσιαστικά στοιχεία, καμιά φορά έλλειψη νέων ιδεών, ριζοσπαστικού πνεύματος. Κανένας δεν δηλώνει και δεν είναι ευχαριστημένος με το σύστημα, αλλά τι κάνουμε για να το αλλάξουμε;– προς το καλύτερο. Γιατί εύκολα μια αλλαγή μπορεί να είναι προς το χειρότερο.Πολλοί θεωρούν πως όλα τα προβλήματα λύνονται, αρκεί να ξοδέψεις, να σπαταλήσεις παραπάνω. Αλλά πάρα πολλά από αυτά που ξοδεύονται, όχι μόνο δεν πιάνουν τόπο, αλλά καταχρεώνουν τα παιδιά και τα τρισέγγονά μας.Όλοι ζητάνε περισσότερα χρήματα, περισσότερες πιστώσεις. Και βέβαια, ποιά Κυβέρνηση δεν θα ήθελε να έχει περισσότερα χρήματα στη διάθεσή της για να κάνει παροχές.Αλλά το μεγαλύτερο μέρος κάθε προϋπολογισμού είναι ανελαστικό. Είναι θεσμοθετημένο. Τόκοι, χρεολύσια, μισθοί, συντάξεις, επιχορηγήσεις.ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣΤα αίτια της κρίσης δεν βρίσκονται αποκλειστικά στα στεγαστικά δάνεια. Θα έλεγα πως η κρίση οφείλεται σε 4 κυρίως παράγοντες.1. Οι συνεχείς τεράστιες αμυντικές δαπάνες των ΗΠΑ (οι πολεμικές επιχειρήσεις που έχουν αναλάβει οι Ηνωμένες πολιτείες έχουν κοστίσει πολλά τρισεκατομμύρια δολάρια τα τελευταία 10 χρόνια, χωρίς όμως να αυξάνουν την παραγωγική βάση) και τα συνεχή μεγάλα δημοσιονομικά ελλείμματα των ΗΠΑ. Οι τεράστιες αυτές δαπάνες συντηρούν τη ζήτηση στην αγορά, αυξάνουν το χρέος, χωρίς όμως να αυξάνουν αντίστοιχα το παραγωγικό δυναμικό.2. Έχουμε συνηθίσει, έχουμε εθιστεί στο να ζούμε πιο καλά σε σχέση με το τι πραγματικά παράγουμε και προσφέρουμε. Ζούμε με δανεικά. Και ως ιδιώτες και ως Κράτος. Και μια τέτοια κατάσταση δεν ήταν διατηρήσιμη. Κάνουμε "παροχές" στον εαυτό μας με δανεικά, αλλά απαιτούμε και το κράτος να δανείζεται πέρα από τις δυνάμεις του για να δείχνει πιο "ευάρεστο".3. Η πλεονεξία και η έλλειψη φρόνησης, τόσο από πλευράς τραπεζών όσο και από πλευράς επενδυτών που ενώ γνωρίζουν ότι οι οικονομίες μεγεθύνονται στο σύνολό τους με ρυθμούς της τάξης του 2% έως 5%, νόμιζαν ότι μπορούν να πετύχουν συνεχείς αποδόσεις της τάξης του 10%-30%. Οι αντιστοιχίες με τους πανάρχαιους μύθους του Ίκαρου και του Φαέθωνα είναι ορατές.4. Ευθύνη για την κατάσταση αυτή έχει και η υπερβολική δυνατότητα επενδύσεων με margin. Δηλαδή να μπορείς με 100 ευρώ να κάνεις τοποθετήσεις ύψους 2000 ευρώ (τη διαφορά τη χρηματοδοτούσαν οι τράπεζες). Αυτό έκανε τις αγορές να κινούνται με πιο δυνατούς ρυθμούς αρχικά προς τα πάνω, τώρα προς τα κάτω.H ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΌσον αφορά τις επιπτώσεις στην Ελληνική οικονομία, αυτές υπάρχουν, αλλά το μέγεθός τους είναι και θα είναι «διαχειρίσιμο».1. Δημοσιονομικά, υπάρχει πίεση στα έσοδα ως αποτέλεσμα της αρνητικής πίεσης στα εισοδήματα και τους ρυθμούς ανάπτυξης, αλλά και μια «χαλάρωση» στην αίσθηση των πολιτών ότι πρέπει να πληρώνουν όλους τους φόρους τους.2. Αρνητική επίδραση στην οικονομική δραστηριότητα. Για παράδειγμα οι παραγγελίες στη βιομηχανία έχουν πέσει πάνω από 10% το τελευταίο δωδεκάμηνο, ενώ πολύ πεσμένη είναι η κίνηση στα μαγαζιά.3. Αρνητική επίδραση στο χρηματιστήριο που έφθασε να χάνει περίπου το 70% της «αξίας» του (αν και οι ευκαιρίες είναι πλέον μεγαλύτερες από τους κινδύνους)4. Βραδύτεροι ρυθμοί στις επενδύσεις και στις επενδυτικές ροές. Ήδη η χώρα μας θεωρείται πως είναι λιγότερο ανταγωνιστική από τις άλλες χώρες της Ευρώπης με εξαίρεση την Ρουμανία, και έχει τις χαμηλότερες επενδυτικές ροές από το εξωτερικό απ΄όλες τις χώρες της Ευρώπης.5. Περιορισμός στη χορήγηση δανείων από τις τράπεζες. Λιγότερα δάνεια και πιο ακριβά.6. Μείωση στις εισροές ναυτιλιακού συναλλάγματος (ο οποίος δημιούργησε συναλλαγματικές εισροές 16 δισεκατομ. ευρώ το 2008, πολύ λιγότερα το 2009, αν και δεν είναι εύκολο να προβλέψει κανείς πόσο λιγότερα)7. Αρνητική επίδραση στον τουρισμό (από τα 12 δις. Ευρώ εισροής συναλλάγματος το 2008) - εφόσον τα εισοδήματα των επισκεπτών μας συμπιέζονται.8. Αρνητική επίδραση στις εξαγωγές λόγω της πίεσης στα εισοδήματα διεθνώς. Οι εξαγωγές μας συνεχίζουν να είναι μόνο το 1/3 των εισαγωγών, κάτι που δείχνει την ανάγκη για πολύ πιο θαρραλέες εκσυγχρονιστικές μεταρρυθμίσεις)Ας λάβουμε υπόψη πως το 2008 όλες οι εξαγωγές μας έφθασαν τα 20 δισεκ. ευρώ. Οι εισαγωγές μας από την άλλη έφθασαν τα 64 δισεκ. Ευρώ.Βέβαια, θα έλεγε κανείς, «εσείς είσαστε Κυβέρνηση, δική σας είναι η ευθύνη. Τι μας τα λέτε αυτά;» Αυτά είναι ευθύνη όλων μας. Αυτό εξήγησα παραπάνω.Και, τέλος πάντων, οι κακοδαιμονίες δεκαετιών δεν λύνονται απ΄την μια μέρα στην άλλη.Και πάλι, τέλος πάντων, ότι δεν έγινε μεχρι σήμερα, ας γίνει από σήμερα. Μπορούμε.Είναι πολλά αυτά που πρέπει να προσέξουμε. Η ποιότητα της δημόσιας διοίκησης, η ακρίβεια, η καταστροφή του περιβάλλοντος.Θα αναφερθώ σύντομα σε δύο άλλα.---Τις οικονομικές ανισότητες---Το δημόσιο χρέος.Οι ανισότητες αυξάνονται συνεχώς. Και δημιουργούν τριβές. Άγχος. Τι έχουν οι αλλοι, και τι δεν έχω εγώ. Και αυτό προκαλεί αστάθεια. Έλλειψη σεβασμού προς τους άλλους, κυρίως επειδή νοιώθεις πως δεν έχεις να χάσεις τίποτα.Υπάρχει μεγάλη ανάγκη ισχυροποίησης της μεσαίας τάξης.ΤΟ ΧΡΕΟΣΠολύ μεγάλο πρόβλημα για τη χώρα μας και ανασταλτικός παράγοντας για την ανάπτυξη, είναι τα τεράστια χρέη που έχουν συσσωρευθεί. Γιατί; Γιατι για να καλυφθούν όλες αυτές οι υποχρεώσεις χρειάζονται ταμειακά έσοδα. Έσοδα που δεν πηγάζουν εύκολα:Σήμερα, οι ιδιώτες και οι επιχειρήσεις έχουν χρέη ύψους+ 260 δισεκ. Ευρώ,Έχουν όμως και να ξεπληρώσουν και τα χρέη του Δημόσιου τομέα.251 δισεκ. Ευρώ χρέος του Ελληνικού Δημοσίου30 δισεκ ευρώ ομόλογα του Δημοσίου που έχουν στην κατοχή τους ασφαλιστικά ταμεία και άλλοι φορείς του Δημόσιου τομέα (το λεγόμενο «ενδοκυβερνητικό χρέος»)7 δισεκ ευρώ χρέη προς κατασκευαστικές εταιρείες, προμηθευτές των νοσοκομείων και άλλους φορείς.1,7 δισεκ. ομόλογα που θα δοθούν στην τοπική αυτοδιοίκηση για χρέη προς αυτήν1,3 δισεκ κόστος αποζημειώσεων εργαζομένων στην Ολυμπιακή1,0 δισεκ. Κόστος αναδρομικής χορήγησης επιδομάτωνΕπιπλέον25 δισεκ. Ευρώ δάνεια εγγυημένα από το Δημόσιο, τουλάχιστον το 70% των οποίων δεν πρόκεται να αποπληρωθούν.Τα ελλείμματα αφορούν τη διαφορά εσόδων – εξόδων κάθε χρόνο.· Χρέος είναι αυτό που χρωστάμε σήμερα συνολικά και προέρχεται από την συσσώρευση των ελλειμμάτων διαχρονικά. Συνήθως το χρέος αυξάνεται πιο γρήγορα από το άθροισμα των ελλειμμάτων, γιατί καμιά φορά τα ελλείμματα δεν περιλαμβάνουν όλες τις δαπάνες!Ο δρόμος είναι ανηφορικός. Εύκολες λύσεις, μαγικά ραβδάκια δεν υπάρχουν. Πρέπει να θωρακίσουμε την οικονομία μας.Κάποια κόμματα θεωρούν πως η λύση για τα προβλήματα του τόπου είναι να αυξηθούν οι δαπάνες και τα ελλείμματα.Να είμαστε όλοι εμείς ευχάριστοι σήμερα, κι΄ας πληρώσουν τα παιδιά και τα εγγόνια μας.Αυτό δεν γίνεται. Ούτε η Ευρωπαϊκή Ένωση το επιτρέπει, ούτε οι αγορές που μας δανείζουν και απαιτούν αξιόπιστη πολιτική που να εξασφαλίζει την ευχέρεια στην αποπληρωμή των δανείων.Πρέπει όλοι να στηρίξουμε το πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων του Πρωθυπουργού. Πρέπει όλοι να καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια για την, κατά το δυνατό, σωστή εκτέλεση του Προϋπολογισμού. Να ανακαλύψουμε και να δημιουργήσουμε τη Νέα Ελλάδα. Την Ελλάδα των ευκαιριών. Την Ελλάδα της πραγματικής αλληλεγγύης. Την Ελλάδα όπου όλοι οι νέοι θα έχουν ευκαιρίες και επιλογές.Το βιβλίο που ίσως πήρατε πριν, δείχνει πως ότι σπουδαίο και σημαντικό υπάρχει σήμερα σε όλες τις προηγμένες κοινωνίες, είναι αρχαίας ελληνικής προέλευσης.Δείχνει πως κρατάμε από γερή ρίζα. Και πως μπορούμε να γυρίσουμε το παιχνίδι. Όχι για να βολευθούν οι λίγοι.Αλλά για να μπορούν όλοι να αναδείξουν τον καλύτερό τους εαυτό.Όπως μας ρώταγε ο Επίκτητος: «Για πόσο καιρό θα αναβάλλεις να θεωρείς τον εαυτό σου προορισμένο για σπουδαιότερα πράγματα;»ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΥΡΙΟ: μια πρώτη προσέγγισηΈκτακτες περιστάσεις, έκτακτες ανάγκες, απαιτούν έκτακες και δύσκολες αποφάσεις και μέτρα που ίσως δεν θα σκεφτόταν κάποιος σε περιόδους ηρεμίας.Έχω καταγράψει κάποιες ιδέες που θα μας επιτρέψουν να ενεργοποιήσουμε τις δυνάμεις μας, να αναδείξουμε τις επιχειρηματικές και δημιουργικές μας αρετές. Έτσι ώστε να περιορίσουμε τις δυσμενείς επιπτώσεις της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και να αναδείξουμε την Ελλάδα της δημιουργίας.Ι. Κατ' αρχήν να διευκρινίσουμε πως φιλολαϊκή δεν είναι η πολιτική πρόσκαιρων παροχών με δανεικά. Μια τέτοια πολιτική παροχών με δανεικά είναι μια καλά καμουφλαρισμένη και επικίνδυνη αντιλαϊκή πολιτική. Φιλολαϊκή πολιτική είναι εκείνη που μας προτρέπει και μας βοηθάει να πιστέψουμε στους εαυτούς μας, να ενεργοποιήσουμε τις δυνάμεις μας, να βελτιωθούμε, να γίνουμε καλύτεροι, να δουλεύουμε πιο δημιουργικά και έξυπνα, να μπορούμε να παράγουμε περισσότερα και πιο σύνθετα προϊόντα και να προσαρμοζόμαστε σε συνθήκες που αλλάζουν συνεχώς και που απαιτούν να μπορεί κανείς να χειρίζεται συστήματα υψηλής τεχνολογίας.1. ΧΩΡΟΤΑΞΙΑ, ΟΙΚΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΕίναι πολύ σημαντικό κάθε σπιτικό να έχει «καθαρούς» τίτλους ιδιοκτησίας. Έτσι και οι ιδιοκτήτες θα νιώθουν περισσότερη σιγουριά και ασφάλεια για την ιδιοκτησία τους και θα μπορούν να αξιοποιήσουν καλύτερα την περιουσία τους αυτή.Επίσης, μπορούμε να βοηθήσουμε την οικοδομική και στεγαστική δραστηριότητα με απλοποίηση και ελάφρυνση των κανόνων που αφορούν τους συντελεστές δόμησης, τις χρήσεις γης, κλπ., ώστε να τονώσουμε την οικοδομική δραστηριότητα με τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον, χωρίς να σπρώχνουμε στην παρανομία και την αυθαιρεσία τους φτωχότερους, κυρίως, συμπολίτες μας. Iδέες όπως:1. Άμεση προώθηση των σχεδίων πόλεως. Οι ρυθμοί προώθησης σήμερα είναι πολύ αργοί.2. Κάποιες περιοχές έχουν εδώ και χρόνια δομηθεί. Έχουν αναπτυχθεί ολόκληροι οικισμοί, χωρίς τις απαιτούμενες χωροταξικές, πολεοδομικές και οικοδομικές άδειες. Το Δημόσιο δεν μπορεί να αναστρέψει (κατεδαφίσει) ολόκληρους οικισμούς με πτωχούς κυρίως κατοίκους, αλλά ούτε και τακτοποιεί το πρόβλημα με την αιτιολογία ότι η τακτοποίηση προσκρούει σε άλλες διατάξεις και στο Συμβούλιο της Επικρατείας (βλέπε οικισμό στο Χέρωμα στη Βάρη που περιλήφθηκε με προχειρότητα στη «Ζώνη Β προστασίας του Υμηττού»), στο Πανόραμα της Παιανίας, στο Σπατατζίκι, στην Σκάρπιζα, στο Κίτσι, κλπ.). Πρέπει να τακτοποιηθούν άμεσα.3. Επίσης, για την Ανατολική Αττική η αρτιότητα των οικοδομήσιμων οικοπέδων εκτός σχεδίου να περιορισθεί από τα 20 στα 8 στρέμματα (φυσικά, οι σχετικές διατάξεις για την αρτιότητα οικοπέδων που υπήρχαν ως ενιαία οικόπεδα των 4 στρεμμάτων πριν το 1979 εξακολουθούν να ισχύουν). Δηλαδή, να επιτραπεί η εκτός σχεδίου δόμηση με συντελεστή 3,5% στα άνω των 8.000 τ.μ. οικόπεδα ή αγροκτήματα (θα κτίζονται 280 τ.μ.). Δίνεται, όμως, η δυνατότητα της «συνένωσης», δηλαδή της ενοποίησης αγροκτημάτων ή οικοπέδων μικρότερης εκτάσεως, προκειμένου να προκύψει οικόπεδο ή αγρόκτημα 8.000 τμ. και άνω.4. Ο συντελεστής δόμησης 200 μ2 ανα 4 στρέμματα, να εφαρμόζεται αναλογικά και για οικόπεδα με μεγαλύτερη επιφάνεια, ώστε να μειωθεί το κίνητρο συνεχούς κατάτμησης που προκαλεί προβλήματα σε οδοποιία, αποχέτευση, ηλεκτροδότηση, αλλά και, ιδιαίτερα, στο φυσικό περιβάλλον.5. Στα αγροκτήματα που υπάρχει ιδιωτικό δάσος (ως τέτοιο να νοείται δασική έκταση που δημιουργήθηκε μετά το 1975 σε ιδιωτική έκταση) να επιτρέπεται η δόμηση στο μη δασικό τμήμα με συντελεστή 3% (επί της μη δασικής έκτασης του αγροκτήματος, θα κτίζονται 90 τ.μ.), εφόσον το τελευταίο έχει εμβαδόν τουλάχιστον 3.000 τ.μ॥ Κατ' αυτό τον τρόπο θα υπάρξει αύξηση της οικοδομικής δραστηριότητας με τη δημιουργία ιδιοκτησιών τύπου «φάρμας». Επιπλέον, θα αποκτήσουν αξία οικόπεδα και αγροκτήματα κάτω των τεσσάρων στρεμμάτων, που σήμερα δεν μπορούν να χρησιμεύσουν για οικιστικούς σκοπούς.6. Σημαντικό είναι, σε πρώτη φάση για την Αττική (όπου το πρόβλημα είναι οξύτερο) και στη συνέχεια για την υπόλοιπη χώρα, να συνταχθούν άμεσα δασικοί χάρτες με ορθοφωτογράφηση 1:1500 από αέρος και επεξεργασία τους από ηλεκτρονικό υπολογιστή.7. Και για τους «ορεινούς όγκους» να δοθεί η δυνατότητα εξαιρετικά ήπιας οικοδόμησης, με πολύ φιλικές προς το περιβάλλον προδιαγραφές, ανάλογα με την «ζώνη». Οι εκτάσεις που δεν είναι δασικές να υπάγονται στην “αγροτική” ζώνη των ορεινών όγκων. Οι χάρτες που χρησιμοποιήθηκαν ήταν της Γεωγραφικής Υπηρεσίας Στρατού του 1974 και απέχουν πολύ από την σημερινή κατάσταση. Χρειάζεται εξορθολογισμός.8. Στο ζήτημα της έκδοσης οικοδομικών αδειών, η απλούστευση των διαδικασιών να μπορεί να επιτευχθεί με την υποβολή μιας απλής δήλωσης από πλευράς του μηχανικού και με την απόλυτη ευθύνη του- σχετικά με τα στοιχεία του οικοπέδου και με την τήρηση των νόμιμων όρων δόμησης και των σχετικών κανονισμών. Η εξακρίβωση των στοιχείων που έχει δηλώσει ο μηχανικός θα διενεργείται σε βάθος χρόνου με αυστηρές ποινές για τους παρανομούντες.9. Επίσης να δώσουμε τη δυνατότητα τακτοποίησης «δευτερευουσών» οικοδομικών υπερβάσεων: ημιυπαίθριοι χώροι, γκαράζ, αλλαγή χρήσης σε υπόγεια, με καταβολή ενός σημαντικού εφάπαξ ποσού νομιμοποίησης. ΟΛΑ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΝΑ ΔΙΑΤΕΘΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΦΤΩΧΕΙΑΣ. Και αυστηροποίηση των ποινών για όσους παρανομήσουν από δω και στο εξής.10. Κάθε δήμος, σε συνεργασία με καταξιωμένους αρχιτέκτονες, να παρουσιάζει 10 πρότυπα σχέδια κατοικίας για να μπορούν όσοι θέλουν να κτίσουν, να κτίζουν κομψά, σε αρμονία με το περιβάλλον και με βάση τις τεχνοτροπίες και παραδόσεις της περιοχής.11. Επίσης το ζήτημα της εξυπηρέτησης των πολιτών από τα κατά τόπους Δασαρχεία είναι ουσιαστικό. Η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού αρχείου και η ενσωμάτωση στα Κ.Ε.Π. των διαδικασιών που είναι συνήθεις θα συμβάλλει στην ταχύτερη και πιο ουσιαστική εξυπηρέτηση του πολίτη.12. Να καταστήσουμε την Ελλάδα τόπο όχι μόνο για τουρισμό και για επενδύσεις, αλλά και προορισμό δεύτερης κατοικίας των Ευρωπαίων (με την προσέλκυση συνταξιούχων από τα άλλα Ευρωπαϊκά κράτη για αγορά δεύτερης κατοικίας στη χώρα μας, κ.λπ.) Για να γίνει αυτό, πρέπει να καθιερωθεί ένας χαμηλός ειδικός συντελεστής φορολόγησης για τους αλλοδαπούς που θα μετοικήσουν στην Ελλάδα, και που δε θα εργάζονται, αλλά απλά θα εισπράττουν τη σύνταξή τους από το εξωτερικό.13. Υπάρχουν πάνω από 80.000 "διακατεχόμενα" (ή καταπατημένα από άπορους συμπολίτες μας) κτήματα (αν και οι κάτοχοί τους αμφισβητούν για πάνω από 30-40 χρόνια πως τα οικόπεδα δεν τους ανήκουν και τα οποία έχουν οικοδομηθεί και κατοικηθεί για πάνω από 30 χρόνια). Μπορούμε να δώσουμε μια οριστική λύση στο θέμα αυτό, ώστε να αποκτηθούν καθαροί τίτλοι ιδιοκτησίας. Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχουν καθαροί τίτλοι ιδιοκτησίας, ώστε να μπορούν να αξιοποιηθούν «κανονικότερα» και να μπει μια τάξη. Οι σχετικές ομάδες εργασίας έχουν ολοκληρώσει και παραδώσει από το 2006 τις προτάσεις τους που δόθηκαν σε δημόσια διαβούλευση (και που δεν αφορούν εκτάσεις σε παραλίες ή δασικές περιοχές ή σε περιοχές ειδικού κάλλους ή ενδιαφέροντος).14. Τροποποίηση της νομοθεσίας που αφορά τον Αιγιαλό και την Παραλία.Μέχρι σήμερα σε πολύ λίγες περιοχές έχει πραγματοποιηθεί διοικητικός καθορισμός αιγιαλού και παραλίας, αλλά και όπου πραγματοποιείται, ακολουθούνται παλαιές μέθοδοι και χρονοβόρες διαδικασίες, με αποτέλεσμα πολλές φορές, την αμφισβήτηση τόσο της ακρίβειας όσο και της αξιοπιστίας της οριοθέτησης, γεγονός που οδηγεί σε δικαστικές διενέξεις και προστριβές με ιδιώτες. Ομάδα εργασίας υπό τον Πάρεδρο του Ν.Σ.Κ. κ. Διονύσιο Χειμώνα έχει συντάξει και παραδώσει (από το 2006) τις προτάσεις της αναφορικά με την αλλαγή του τρόπου καθορισμού των οριογραμμών αιγιαλού παραλίας- παλαιού αιγιαλού σύμφωνα με σύγχρονες εναέριες μεθόδους για όλη την επικράτεια, με: (1) Την αποφυγή τα προβλημάτων τα οποία μέχρι σήμερα δημιουργούνται σχεδόν καθημερινά τόσο στους πολίτες όσο και στις Υπηρεσίες, λόγω απουσίας διοικητικά καθορισμένου αιγιαλού. (2)Την συντόμευση των διαδικασιών που απαιτούνται για την αδειοδότηση των διαφόρων έργων επί του αιγιαλού. (3) Την ορθολογικότερη διαχείριση του κοινόχρηστου χώρου του αιγιαλού επ' ωφελεία του κοινωνικού συνόλου.15. Να συνεχισθεί η πρωτοβουλία που αναλάβαμε με τους Δημάρχους, τον ΕΟΤ, την ΚΕΔ, τη Νομαρχία και την Περιφέρεια, για τη δημιουργία "παραλιακού μετώπου" από την Αρτέμιδα μέχρι το Μαραθώνα με τρόπο απόλυτα φιλικό προς το περιβάλλον. Έτσι θα αναβαθμιστεί όλη η περιοχή και θα μπορέσουν να απολαύσουν την ομορφιά της όλοι οι κάτοικοι και οι επισκέπτες.16. Να προωθηθούν τα σχέδια προέκτασης του Προαστιακού μέχρι το Λαύριο, τη Νέα Μάκρη και τον Μαραθώνα.2. ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ1. Τεκμήρια. Τα τεκμήρια στρεβλώνουν την οικονομική δραστηριότητα. Εκτός από το καθαυτό κόστος αγοράς ενός προϊόντος και τους σχετικούς φόρους, ο πολίτης πρέπει να υπολογίσει και το επιπλέον «κόστος του τεκμηρίου». Όπου οι διασταυρώσεις στοιχείων υποδηλώνουν πως το επίπεδο διαβίωσης δεν συνάδει με το εισόδημα που δηλώνεται, να γίνεται πολύ αυστηρός φορολογικός έλεγχος. Οι κανόνες-τυφλοσούρτης είναι αντιπαραγωγικοί και αναποτελεσματικοί.2. Χρειάζεται να θεσμοθετηθεί ανεξάρτητη αρχή κατά το πρότυπο των αντιστοίχων στο Ηνωμένο Βασίλειο (Tax Commission) στην οποία μπορεί να προσφεύγει ο φορολογούμενος πριν καταφύγει στο δικαστήριο ώστε να μειωθεί ο αριθμός των υποθέσεων στα διοικητικά δικαστήρια. Η ανεξάρτητη αρχή θα έχει στην δικαιοδοσία της τις κατά τόπους Φορολογικές Επιτροπές οι οποίες θα απαρτίζονται από ανθρώπους κύρους με γνώσεις φορολογικού δικαίου που δεν θα έχουν σχέση με το Δημόσιο.3. Να επιτραπεί ο αφορολόγητος επαναπατρισμός κεφαλαίων, χωρίς έλεγχο του «πόθεν έσχες», και χωρίς άλλους περιορισμούς. Αυτό θα βοηθήσει ουσιαστικά την ρευστότητα στην αγορά, την επενδυτική δραστηριότητα και την ζήτηση για τίτλους του Δημοσίου.4. Να μειωθεί το ποσοστό προείσπραξης φόρων, δεδομένου ότι η οικονομική κατάσταση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και των ελεύθερων επαγγελματιών το 2009, είναι πολύ χειρότερη απ’ ότι ήταν το 2008.5. Να επιταχυνθεί η απονομή της φορολογικής δικαιοσύνης με δημιουργία και επάνδρωση ξεχωριστών πρόσθετων τμημάτων φορολογικών υποθέσεων μέσα στα διοικητικά δικαστήρια. Η μακροχρόνια (8-10 χρόνια από την προσφυγή μέχρι την έκδοση αμετάκλητης απόφασης) αβεβαιότητα για την επίδικη φορολογική υποχρέωση είναι κάτι ασυνήθιστο για τους αλλοδαπούς επενδυτές.6. Πρέπει να ξεφύγουμε από τυπολατρικές φοροεισπρακτικές πρακτικές που έχουν υιοθετηθεί, συμπεριλαμβανομένου και του ΚΒΣ (Kώδικα Bιβλίων & Στοιχείων), και που απαιτούν σημαντικό κόστος παρακολούθησης και συντήρησης, χωρίς να βελτιώνουν την εισπράξεις του Δημοσίου στην πράξη. Όπως και στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης, το φορολογικό σύστημα πρέπει να υποχρεώνει τις επιχειρήσεις να τηρούν βιβλία και στοιχεία με τρόπο που να αποδεικνύει τις συναλλαγές τους αλλά αυτά τα βιβλία και στοιχεία να τηρούνται κατά την κρίση τους και να αποδεικνύεται το έσοδο και η δαπάνη με τον πιο πρόσφορο τρόπο. Για παράδειγμα, εάν μία επιχείρηση δεν έχει έστω ένα τιμολόγιο διότι αρνείται ο προμηθευτής της να εκδώσει τιμολόγιο, η απόδειξη της πληρωμής (π.χ. με επιταγή ή με υπογεγραμμένη απόδειξή του) να είναι αποδεικτικό στοιχείο της δαπάνης για την επιχείρηση που κατέβαλε την πληρωμή και η εφορία στη συνέχεια να ζητεί εξηγήσεις από τον λήπτη π.χ. της επιταγής για τη μη έκδοση στοιχείου ή για τη μη καταχώρηση του εσόδου στα βιβλία του.7. Πιστεύω πως κάθε Έλληνας πρέπει να είναι απόλυτα συνεπής με όλες του τις φορολογικές υποχρεώσεις. Δεν πιστεύω στις "ρυθμίσεις". Κάθε ρύθμιση προκαλεί μια αίσθηση χαλάρωσης. Αλλά και αναμονής για την επόμενη ρύθμιση. Όμως, λόγω της μεγάλης οικονομικής κρίσης, αξίζει να δώσουμε άλλη μια ευκαιρία ρύθμισης για να ανακουφιστούν κάπως όλες οι επιχειρήσεις, γιατί όλες δοκιμάζονται. Προτείνω να βοηθήσουμε τις επιχειρήσεις να κλείσουν τις φορολογικές τους εκκρεμότητες, δίνοντας μια έκπτωση μέχρι 50% σε όσες αξιοποιήσουν το μέτρο της περαίωσης, μέχρι και για την χρήση του 2007, για όλες τις επιχειρήσεις ανεξάρτητα από τον τζίρο τους. Έτσι και οι επιχειρήσεις θα ανασάνουν και η απώλεια εσόδων θα είναι σχετικά μικρή, δεδομένης της οικονομικής κρίσης.8. Να βοηθήσουμε να ρυθμισθούν τα χρέη προς τα ασφαλιστικά ταμεία. Νομίζω πως κάποια από αυτά δεν πληρώνονται επειδή είναι δυσβάσταχτα, όχι επειδή υπάρχει μια τάση «μπαταξίδικη». Τεράστιος αριθμός επιχειρήσεων, κυρίως μικρών δεν μπορεί να πάρει ασφαλιστική ενημερότητα, να χρηματοδοτηθεί, κλπ.5. ΑΠΟΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ καιΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣΘεωρώ πως όσες δράσεις του ευρύτερου Δημόσιου τομέα απαιτούν επιχειρηματικότητα, γρήγορα αντανακλαστικά, συγκράτηση του κόστους παραγωγής, ανταγωνιστικότητα, κλπ., πρέπει να περάσουν στον ιδιωτικό τομέα, με πλήρη όμως εξασφάλιση όλων εκείνων των παροχών που απολαμβάνουν σήμερα οι Έλληνες πολίτες.Προτείνω να εξετάσουμε την άμεση μεταβίβαση σε επενδυτές από τον ιδιωτικό τομέα, ποσοστών του Δημόσιου σε ΟΤΕ, Ελληνικά Πετρέλαια, Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, ΟΛΠ, ΟΛΘ, ΕΥΔΑΠ, Καζίνο Πάρνηθας, ΛΑΡΚΟ, Κρατικά Λαχεία, ΟΔΙΕ, Κεντρική Αγορά Αθηνών, Μετρό, Προαστιακός, Τραμ, κ.α., προκειμένου να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητά τους σύμφωνα με τις ανάγκες της παγκόσμιας αγοράς και του ανταγωνισμού, αλλά (1) με μέριμνα, ώστε να μη διαταράσσεται η προσφορά της κοινωνικής υπηρεσίας όπου υφίσταται και (2) με ουσιαστική παροχή μετοχών στους εργαζομένους κάθε επιχείρησης (10% εντελώς δωρεάν συν 10% σε προνομιακές τιμές).ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ: Μετοχοποίηση αεροδρομίων και εισαγωγή τους στο ΧρηματιστήριοΝα δημιουργήσουμε δύο μεγάλους ομίλους «Διαχείρισης Αεροδρομίων» και να προσελκύσουμε ιδιώτες επενδυτές [μεγάλοι Ελληνικοί όμιλοι, ξένα γκρούπ, κλπ., αλλά να δοθεί στους εργαζόμενους το 10% δωρεάν και άλλο ένα 10% σε ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές. Με ειδικό νόμο οι μετοχές των δύο αυτών εταιριών να εισαχθούν άμεσα στο Χρηματιστήριο Αθηνών. [Είχα περάσει σχετικό Νόμο το 1993 που επέτρεπε την εισαγωγή ΔΕΚΟ στο Χρηματιστήριο με διαδικασίες express. Ο Νόμος αυτός αν και δεν έχει εφαρμοσθεί, ισχύει].Hellenic Airports I: Σπάτα, Κέρκυρα, Χανιά, Καβάλα, Νάξο, Κεφαλλονιά, Πάρο, Καλαμάτα, Κοζάνη, Χίο, Καστελόριζο, κ.α..Hellenic Airports II: Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ιωάννινα, Ρόδο, Πρέβεζα, Μύκονο, Λήμνο, Σάμο, Σκιάθο, Λάρισα, Ανδραβίδα, κ.α.ΛΙΜΑΝΙΑ: Επίσης τα λιμάνια της χώρας (εκτός από του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης) να χωρισθούν σε άλλες τέσσερις ανώνυμες εταιρίες και να ιδιωτικοποιηθούν όπως και τα αεροδρόμια, με διασφάλιση της σύνδεσης με τις «ακριτικές» νησιωτικές περιοχές με κίνητρα για την διατήρηση των γραμμών αυτών και την χειμερινή περίοδο.ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ: προτείνω η πώληση των ποσοστών αυτών να γίνει, κατά προτίμηση σε κοινοπραξίες των μεγαλύτερων Ελλήνων επιχειρηματιών, επιχειρήσεων και εφοπλιστών!Δηλαδή, καλούμε τους 100 μεγαλύτερους επιχειρηματίες και εφοπλιστές και τους ζητάμε να αγοράσει ο καθένας από 0,5%-1% των κρατικών επιχειρήσεων, σε full price στην ανώτατη δυνατή τιμή, έτσι ώστε η ιδιοκτησία και ο δυναμισμός των επιχειρήσεων αυτών να παραμείνει σε Ελληνικά χέρια.8. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤο πρόβλημα με το φαινόμενο του θερμοκηπίου είναι οξύτατο. Έχουμε ήδη προτείνει στον ΟΗΕ, τη Διεθνή Τράπεζα και την Ευρωπαϊκή Ένωση να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν ένα μαζικό πρόγραμμα δενδροφύτευσης τουλάχιστον 50 δισεκ. δένδρων μέχρι το 2011. Το ίδιο προτείνω και για εμάς.1. Να φυτέψουμε 70 εκατ. δένδρα τη τριετία 2009-2011 (6 δεντράκια για κάθε Έλληνα), όχι μόνο μέσω Δήμων και οικολογικών οργανώσεων, αλλά με ανάθεση έργου στις μεγάλες ελληνικές τεχνικές εταιρίες. Άμεσα.3. TΑΤΟΪ: ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΘΝΙΚΟΥ ΠΑΡΚΟΥ στις εκτάσεις της τ. βασιλικής περιουσίας, από την ΚΕΔ.6. Κίνητρα για εναλλακτικές μορφές ενέργειας, όπως έχει σχεδιάσει η Κυβέρνηση, αλλά και μια σταυροφορία για βελτίωση της θερμικής μόνωσης των κτιρίων, μείωση της κατανάλωσης και για «πράσινες ταράτσες». Ακόμα, καλύτερος συντονισμός των φαναριών (φωτεινοί σηματοδότες) στους δρόμους, ώστε να δημιουργούνται "πράσινα κύματα" και να μην χάνουν τόση ώρα τα αυτοκίνητα σταματημένα καίγοντας βενζίνη και εκνευρίζοντας τους οδηγούς (στην παραλιακή λεωφόρο Ποσειδώνος αλλά και στη λεωφόρο Βουλιαγμένης τα φανάρια είναι απελπιστικά ασυντόνιστα).7. Κάθε Υπουργείο και Φορέας να θέσει στόχο μείωσης κατά 10% της ενέργειας που καταναλώνει και να εξειδικεύσει πώς ακριβώς θα πετύχει τον στόχο αυτό.8. Να ενισχύσουμε το Αττικό Πάρκο στην Ανατολική Αττική ώστε να μπορέσει να επεκταθεί και να εμπλουτιστεί. Έχει γίνει εξαιρετική δουλειά στον μικρό αυτό ζωολογικό κήπο και μπορεί το κράτος να βοηθήσει στην επέκτασή του.9. ΠΡΑΣΙΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΑπό τις πρώτες μας προτεραιότητες πρέπει να είναι η ενίσχυση της «πράσινης επιχειρηματικότητας». Να δώσουμε δηλαδή εκείνα τα κίνητρα και να βοηθήσουμε στη διεθνή προβολή και δικτύωση εκείνες τις Ελληνικές πρωτοβουλίες, καινοτομίες κλπ. που θα βοηθήσουνε στη μάχη για την κλιματική αλλαγή και την εξοικονόμηση ενέργειας.1. Να ενισχύσουμε την πανεπιστημιακή έρευνα σε τομείς όπως (1) "carbon capturing and sequestering" (αιχμαλώτιση και αποθήκευση του διοξειδίου του άνθρακα), (2) πράσινες ταράτσες: πώς μπορούν να σχεδιαστούν και να αξιοποιηθούν πιο αποτελεσματικά, (3) πράσινη πολεοδόμηση (κάτι που οι Σουηδοί πολεοδόμοι εφαρμόζουν πρωτοποριακά στην Κίνα. Γιατί να μην τους ξεπεράσουμε;), (4) πλωτά συστήματα αφαλάτωσης αξιοποιώντας τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (βλέπε μελέτες και εφαρμογές του καθηγητή Νικήτα Νικητάκη), (5) η ανάπτυξη της τεχνολογίας για την κατασκευή Αero Solar Power Plants with Floating Chimneys του καθηγητή Χρήστου Παπαγεωργίου. Να γίνει η Ελλάδα κυψέλη παραγωγής εφαρμόσιμων πρωτοποριακών ιδεών. (6) Να αναπτυχθεί και να κωδικοποιηθεί η τεχνογνωσία εξοικονόμησης ενέργειας σε σπίτια, κτίρια, γραφεία, εργοστάσια και δημόσιους χώρους από εξειδικευμένες εταιρίες (όπως η AMERESCO του George Sakellaris και πανεπιστημιακών). Ήδη έχουν δημιουργηθεί κάποιες τέτοιες εταιρίες. Χρειάζεται να τις βοηθήσουμε να αναπτυχθούν. Να γίνει η Ελλάδα πρωτοπόρος σε θέματα εφαρμογών και εγκατάστασης energy saving συστημάτων. Οι πρώτες "παραγγελίες" για εξοικονόμηση ενέργειας σε δημόσια κτίρια και δημόσιους χώρους, να γίνουν από φορείς του Δημοσίου. Η ΔΕΗ θα μπορούσε να συνεργαστεί με τέτοιες εταιρίες και να συμβάλλει σε αυτή την προσπάθεια.10. ΥΓΕΙΑΔΑΠΑΝΕΣ ΙΑΤΡΟΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣΠΡΟΣΛΗΨΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ1. Το Ελληνικό Δημόσιο μέσω του Ινστιτούτου, να καταρτίζει «λίστα φαρμάκων» και καταλόγους υγειονομικού υλικού, που θα χρησιμοποιήσουν τα νοσοκομεία. Σε αυτά να περιλαμβάνεται εκτεταμένη χρήση και generic φαρμάκων, εφόσον είναι πολύ φθηνότερα και έχουν την ίδια αποτελεσματικότητα.2. Η παραπάνω Επιτροπή να διαπραγματευθεί τις καλύτερες δυνατές τιμές με τις φαρμακευτικές εταιρίες, με βάση, τις τιμές που ισχύουν στα άλλα κράτη, και τον αναμενόμενο ετήσιο όγκο παραγγελιών.3. Το Υπουργείο Υγείας να εγκαταστήσει ηλεκτρονικό σύστημα παραγγελιών και λογιστικού ελέγχου τύπου SAP κ.α. σε κάθε νοσοκομείο το οποίο θα ελέγχεται κεντρικά. Το κάθε νοσοκομείο (μέσα στα πλαίσια του προϋπολογισμού του) θα παραγγέλλει απευθείας στους προμηθευτές τις απαιτούμενες ποσότητες στις προκαθορισμένες τιμές. Κάθε παραγγελία θα καταχωρείται αυτόματα στο λογιστικό σύστημα των νοσοκομείων και κάθε χρήση θα χρεώνεται στην αντίστοιχη διεύθυνση και στον ιατρό. Έτσι, το Υπουργείο Υγείας θα γνωρίζει online όλες τις παραγγελίες κάθε νοσοκομείου, αλλά και άμεση γνώση γιατί χρησιμοποιείται και καταναλώνεται.12. ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ, ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ KAI ΚΕNΤΡΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ1. Nα μειωθεί «ριζοσπαστικά», ο αριθμός των φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης. Το κόστος συντήρησης και λειτουργίας τόσων περιφερειών, νομαρχιών, υπερνομαρχιών, επαρχιών, δήμων και κοινοτήτων είναι ιδιαίτερα υψηλό (πάνω από 4,3 δισεκ. ευρώ) σε σχέση με το έργο που παράγουν. Και προσθέτουν στην γραφειοκρατική ταλαιπωρία των πολιτών.2. Κατάργηση των νομαρχιών από το 2014 και μετά και αντικατάστασή τους από περιφέρειες (που μπορεί να επανασχεδιαστούν και να είναι περισσότερες σε αριθμό).3. Κάθε δήμος και κοινότητα να δημοσιεύει ανά εξάμηνο πλήρη οικονομική κατάσταση για όλα τα έσοδα από όλες της πηγές, όλες τις δαπάνες, όλα τα χρέη, όλες τις υποχρεώσεις και όλα τα περιουσιακά τους στοιχεία και για τις εταιρίες στις οποίες ο κάθε δήμος έχει μετοχικό ενδιαφέρον (αναπτυξιακές, κλπ.)14. ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΔΑΠΑΝΩΝ ΔΕΚΟ, ΝΠΔΔ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΑΡΧΩΝ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ1. Πολλοί managers του δημόσιου τομέα, αμείβονται πολύ περισσότερο απ’ ότι αν ήταν στον ιδιωτικό τομέα, αν και θα έπρεπε να ισχύει το αντίθετο. Κάποιοι δε, ίσως και να μην μπορούσαν να βρουν δουλειά στον ιδιωτικό τομέα. Οι μηνιαίες αποδοχές των εφεξής διοριζομένων σε θέση Προέδρου στις ΔΕΚΟ, Ν.Π.Δ.Δ., Ανεξάρτητες Αρχές κλπ, ή Διευθύνοντος Συμβούλου, να μην υπερβαίνουν ένα συγκεκριμένο ύψος, με δικαίωμα χρήσης μόνο ενός αυτοκινήτου ανά εταιρία. Ως αντιστάθμισμα, να χορηγείται επίδομα εξόδων κίνησης της τάξης των 500 ευρώ μηνιαίως. Εάν είχε εφαρμοσθεί το μέτρο αυτό, θα είχε αποφευχθεί η δαπάνη του Κρατικού Προϋπολογισμού από τις δικαστικές αποφάσεις του «μισθοδικείου» για τις μισθολογικές διεκδικήσεις των δικαστικών λειτουργών.2. Προτείνεται η κατάργηση ή ουσιαστική μείωση της αμοιβής των μελών των Συμβουλίων, Επιτροπών και Ομάδων Εργασίας, πλην της αμοιβής των ιδιωτικών μελών και συνεδρίαση των οργάνων αυτών εντός του κανονικού ωραρίου λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών.3. Τροποποίηση του Ν. 2190/1994 « Σύσταση Ανεξάρτητης Αρχής για Επιλογή Προσωπικού»: έτσι ώστε κάθε πρόσληψη για πλήρωση θέσεων μόνιμου προσωπικού ή με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στο Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ., ΟΤΑ, Ν.Π.Ι.Δ. που ανήκουν στο Κράτος ή επιχορηγούνται τακτικώς από αυτό, να γίνεται μόνο με ένα ενιαίο πανελλήνιο διαγωνισμό από το ΑΣΕΠ και όχι από το φορέα (Υπουργείο, Νομαρχία, Δήμο κλπ) με κατάργηση των διατάξεων για προφορική συνέντευξη που αφήνει περιθώρια ή υπόνοιες για παραβίαση των κανόνων αξιοκρατικής επιλογής. Εξαίρεση να υπάρχει μόνο για ειδικές κατηγορίες προσωπικού για τις οποίες ισχύουν ειδικές διατάξεις (δικαστές, στρατιωτικούς, εκπαιδευτικούς, διπλωμάτες, γιατρούς κλπ.)5. Επίβλεψη για την αυστηρή εφαρμογή των διατάξεων του Υπαλληλικού Κώδικα σε περιπτώσεις αντιυπαλληλικών συμπεριφορών. Υπάλληλοι που με τον ένα ή άλλο τρόπο δεν αποδίδουν ή αδιαφορούν για την εργασία τους ή έχουν χρηματισθεί να αποβάλλονται από το Δημόσιο. Στα Υπηρεσιακά Συμβούλια να μετέχουν Νομικοί Σύμβουλοι του Κράτους ή Σύμβουλοι του ΣτΕ και του Ελεγκτικού Συνεδρίου, όπως ίσχυε παλαιότερα. Να συμμετέχει δε μόνο ένας εκπρόσωπος των υπαλλήλων (από δύο που προβλέπεται σήμερα), που θα εκλέγεται από ενιαίο ψηφοδέλτιο και όχι από παραταξιακή κομματική εκπροσώπηση.15. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ1. Έχουμε μια ανεκτίμητη πολιτιστική κληρονομιά. Δεν την έχουμε προβάλλει και αξιοποιήσει διεθνώς, ούτε κατά το μισό απ' όσο θα 'πρεπε. Προτείνω να «γράψουμε» κομμάτια της Ελληνικής ιστορίας, αρχιτεκτονικής, φιλοσοφίας, τέχνης, σε DVDs, στα Ελληνικά και στα Αγγλικά με κείμενα γραμμένα από τους επιφανέστερους ειδικούς σε κάθε θέμα και με τους επιφανέστερους σκηνοθέτες. Οι παρουσιάσεις και αφηγήσεις να γίνονται από αριστούχους μαθητές και μαθήτριες του γυμνασίου και του λυκείου. Τέτοια DVDs θα αποτελέσουν πολύ καλύτερη διαφήμιση της χώρας μας από τις κοινότυπες διαφημίσεις του ΕΟΤ.2. Επίσης, να μεταφράζουμε στην αγγλική γλώσσα κάποια από τα σπουδαιότερα έργα Ελλήνων συγγραφέων, για να γίνουν αυτά κτήμα όλης της ανθρωπότητας.3. Υπάρχουν σπουδαίες ιδιωτικές συλλογές σύγχρονης αλλά και αρχαίας τέχνης (Δάκη Ιωάννου, Δημ. Δασκαλόπουλου, Τάκη Γιγουρτάκη, Παπαδημητρίου, Πορταλάκη, κ.α.) Θα μπορούσαμε να διαθέσουμε χώρους σε κτίρια ιδιοκτησίας του Δημοσίου (600μ2 - 2000μ2 περίπου για κάθε έκθεση (ανάλογα με το δυναμικό της) με 10ετή συμφωνία έκθεσης των έργων αυτών, έτσι ώστε να μπορούν οι Ελληνίδες και οι Έλληνες να απολαύσουν δωρεάν τις σπουδαίες αυτές συλλογές που σήμερα βρίσκονται σε ειδικές αποθήκες.7. Επίσης να δημιουργήσουμε - σε νομαρχιακό ή δημοτικό επίπεδο - ένα πρόγραμμα αναδοχής και στήριξης παιδιών ( και παιδιών οικονομικών μεταναστών). Κάθε νομαρχία θα πρέπει να ορίσει έναν αντινομάρχη υπεύθυνο για τον εθελοντισμό ο οποίος σε συνεργασία με φιλανθρωπικά σωματεία του Νομού και της εκκλησίας, να ζητά από εύπορους πολίτες, μέσα και έξω από το Νομό, να αναλάβουν (να αναδεχθούν) ένα άπορο παιδί για να καλύψουν κάποια από τα βασικά του έξοδα (έξοδα Σχολείου, διατροφή κ.α. ), αλλά και να παρακολουθούν τακτικά την πρόοδό του.8. Έχω προτείνει στην ΟΥΝΕΣΚΟ την δημιουργία "Ηλεκτρονικού Πανεπιστημίου και Βιβλιοθήκης της ΟΥΝΕΣΚΟ". Να συγκεντρώσει δηλαδή η ΟΥΝΕΣΚΟ παραδόσεις μαθημάτων από τους επιφανέστερους καθηγητές και μελετητές για όλα τα θέματα, σε ηλεκτρονική μορφή (DVD) με δωρεάν πρόσβαση σε όλη αυτή την ύλη και γνώση από όλους τους κατοίκους του πλανήτη. Το ίδιο προτείνω και για μας. Να δημιουργηθεί ένα "ηλεκτρονικό Πανεπιστήμιο και βιβλιοθήκη" όπου θα συγκεντρωθούν κατά το δυνατό, περισσότερες "παραδόσεις" μαθημάτων και παρουσιάσεις πάνω σε θέματα επιστημονικού ενδιαφέροντος σε DVD. Κάθε Ελληνόπουλο θα μπορεί να έχει δωρεάν πρόσβαση σε όλα. Παρουσιάσεις σε θέματα ιστορίας, τέχνης, πολιτισμού, ιατρικής, βιοτεχνολογίας, φυσικής, μαθηματικών, οικονομικών και τόσα άλλα.16. ΤΟΝΩΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ και ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ1. ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ: Πρέπει να αντιληφθούμε πως η ανάπτυξη της χώρας μας δεν μπορεί να προέλθει μόνο από την εσωτερική αγορά. Υπάρχουν απίθανες δυνατότητες παρουσίας των Ελληνικών προϊόντων και επιχειρήσεων σε όλο τον κόσμο.Ειδικά για τη Συρία, οι δυνατότητες για ανάπτυξη των οικονομικών σχέσεων είναι τεράστιες. Για παράδειγμα, αργά ή γρήγορα θα αρχίσει ή επισκευή των αγωγών πετρελαίου και φυσικού αερίου από Ιράκ προς Λατάκεια. Πρέπει να είμαστε εκεί.17. EΣΟΔΑ και ΔΑΠΑΝΕΣΑ. Κάθε Υπουργείο να υποβάλλει τις δικές του προτάσεις(α) για το πως θα αυξήσει τα έσοδα του, από υπηρεσίες που προσφέρει και (β) για την κατάργηση περιττών δαπανών και οργανισμών. Αυτό σημαίνει ότι, οι υπουργοί πρέπει να αναλάβουν μεγαλύτερη ευθύνη:(α) για τη διαχείριση και ιεράρχηση των δαπανών τους (β) για τα «ίδια» έσοδα και (γ) για την κατάργηση περιττών δαπανών και οργανισμών!Β. Να εφαρμοσθεί το άρθρο 75, παρ.3 του Συντάγματος στο οποίο προβλέπεται ότι: ΚΑΝΕΝΑ σχέδιο νόμου που προβλέπει δαπάνη να μην εγκρίνεται από την κυβερνητική επιτροπή, αν δεν υπάρχει σαφής πρόβλεψη για τα έσοδα από τα οποία θα καλυφθεί η δαπάνη.Γ. Να προχωρήσουμε στην άμεση κατάργηση δεκάδων άχρηστων φορέων. Φορέων που το κόστος συντήρησής τους είναι πολλαπλάσιο της προσφοράς τους. Οι πρώτοι 50 φορείς να καταργηθούν μέχρι το Σεπτέμβριο, ή και νωρίτερα.Ε. ΕΝΕΡΓΕΙΑ1. Να διερευνηθεί η δυνατότητα έκδοσης αδειών εξερεύνησης για πετρέλαιο σε Ιόνιο, ηπειρωτική Ελλάδα και κάποιες περιοχές του Αιγαίου.2. Για να μειώσουμε την εξάρτηση από Ρωσικό φυσικό αέριο, και από φυσικό αέριο που έρχεται με αγωγούς μέσω Τουρκίας, θα μπορούσαμε να εισάγουμε υγροποιημένο φυσικό αέριο, να το εξαερώνουμε σε ειδικές μονάδες στην Καβάλα, και να το διοχετεύουμε στο διεθνές δίκτυο αγωγών. Περίπου 40 χιλιόμετρα από τα Ελληνικά σύνορα, διέρχεται ο Βουλγαρικός αγωγός φυσικού αερίου και μπορεί να αποθηκεύουμε στις άδειες πλέον γεωλογικές κοιλότητες της Βουλγαρίας ή στον Πρίνο, ποσότητες ασφαλείας (δημιουργώντας ένα buffer stock για όλη την περιοχή: Αλβανία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Ελλάδα, Σερβία).3. Δημιουργία στην Αλεξανδρούπολη crude-oil-tank-farm που θα τροφοδοτείται με Ρωσικό και Αζέρικο πετρέλαιο και θα μεταφορτώνεται σε δεξαμενόπλοια για τη μεταφορά του στην Αμερική, Κίνα και αλλού.4. Αντίστοιχη αξιοποίηση για επενδύσεις στην ενέργεια, των εγκαταστάσεων και του λιμανιού της Βιομηχανίας Φωσφορικών Λιπασμάτων στην Καβάλα.*ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝCOLUMBIA ΚΑΙ HARVARD ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 20 ΜΑΙΟΥ,ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΚΡΑΝΙΔΙΩΤΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ

Αναρτήθηκε από press.gr@hotmail.com στις


ΟΙ ΥΠΗΡΕΤΕΣ ΤΙΣ ΝΕΑΣ ΤΑΞΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ ΕΧΟΥΝ ΜΠΕΙ ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΕΥΘΕΙΑ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛEΙΩΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΠΟΥΛΗΣΟΥΝ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ,ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ।

ΟΛΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΣΠΕΙΡΩΘΟΥΜΕ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΟ ΕΑΜ.Β ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΔΩΣΟΥΜΕ ΟΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΟΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ.